Swobodna aktywność w kącikach zainteresowań, zgodnie z potrzebami dzieci gry, zabawy przy stolikach, zabawy konstrukcyjne, wspólne czytanie książek
8:00 - 8:40
Zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela, w tym z uwzględnieniem pomysłów dzieci, zabawy muzyczno-taneczne, integracyjno-ruchowe, ruch przy muzyce, gimnastyka poranna, nauka piosenek i wierszyków
8:40 - 9:30
Czynności przygotowujące do śniadania i śniadanie: Wdrażanie do czynności higienicznych przed posiłkiem oraz nauka postaw zwyczajowo-kulturowych podczas posiłku.
9:30 - 10:10
Zajęcia edukacyjno-dydaktyczne – cykliczne zajęcia wynikające z realizacji planu pracy grupy oraz harmonogramu zajęć, język angielski, rytmika, zajęcia plastyczne.
- 3 latki Zajęcia poznawczo-wychowawcze cykliczne zajęcia wynikające z realizacji planu pracy przedszkola oraz planu pracy w danym dniu, z wykorzystaniem metod: dziecięca matematyka - wg E. Gruszczyk-Kolczyńskiej, ruch rozwijający W. Scherborne, zajęcia profilaktyczne, zajęcia grafomotoryczne, zajęcia rozwijające aktywność twórczą, realizacja projektów, zajęcia sprawnościowe i sportowe, praca indywidualna.
10:10 - 11:15
Czynności przygotowujące do wyjścia do ogrodu, wdrażanie do samodzielnego ubierania oraz rozbierania się, zabawy ruchowe w ogrodzie, ćwiczenie motoryki dużej oraz małej.
11:15 - 11:30
Czynności higieniczne przygotowujące do obiadu, obiad oraz wdrażanie zasad kulturalnego spożywania posiłków.
12:00 - 13:45
Przygotowania do leżakowania, leżakowanie ( 3 latki), słuchanie kołysanek, muzyki relaksacyjnej, słuchanie muzyki, słuchanie bajek, słuchanie dźwięków przyrody (płyty), relaks, zabawy dźwiękonaśladowcze, masażyki, zabawy paluszkowe( 4 latki). – 4 latki Zajęcia poznawczo-wychowawcze cykliczne zajęcia wynikające z realizacji planu pracy przedszkola oraz planu pracy w danym dniu, z wykorzystaniem metod: dziecięca matematyka - wg E. Gruszczyk-Kolczyńskiej, ruch rozwijający W. Scherborne, zajęcia profilaktyczne, zajęcia grafomotoryczne, zajęcia rozwijające aktywność twórczą, realizacja projektów, zajęcia sprawnościowe i sportowe, praca indywidualna.
13:45 - 14:20
Przygotowania do pierwszego podwieczorku, pierwszy podwieczorek Wdrażanie do czynności higienicznych przed posiłkiem oraz nauka postaw zwyczajowo-kulturowych podczas posiłku.
14:20 - 15:40
Zabawy ruchowe, muzyczne, integracyjne, konstrukcyjne, czytanie literatury dziecięcej, gry zabawy przy stolikach, praca indywidualna, zabawy na świeżym powietrzu
15:40 - 16.20
Przygotowania do II podwieczorku, II podwieczorek Wdrażanie do czynności higienicznych przed posiłkiem oraz po posiłku
16:20 - 17:00
Gry i zabawy przy stolikach, lepienie, wycinanie, klejenie, rysowanie, zabawy konstrukcyjne, oglądanie oraz wspólne czytanie książek dziecięcych
GRUPA 5 LATKÓW
6:30 - 8:00
Swobodna aktywność w kącikach zainteresowań, zgodnie z potrzebami dzieci, gry, zabawy przy stolikach, zabawy konstrukcyjne, wspólne czytanie lub oglądanie książek
8:00 – 8:40
Zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela, w tym z uwzględnieniem pomysłów dzieci, zabawy muzyczno-taneczne, integracyjno-ruchowe, ruch przy muzyce, gimnastyka poranna, nauka piosenek i wierszyków
8:40 – 9:30
Czynności przygotowujące do śniadania i śniadanie. Utrwalanie czynności higienicznych przed posiłkiem oraz utrwalenie zachowań zwyczajowo-kulturowych
9:30 – 10:10
Zajęcia poznawczo-wychowawcze cykliczne zajęcia wynikające z realizacji planu pracy przedszkola oraz planu dnia, z wykorzystaniem metod: dziecięca matematyka - wg E. Gruszczyk-Kolczyńskiej, ruch rozwijający W. Scherborne, zajęcia profilaktyczne, zajęcia grafomotoryczne, zajęcia rozwijające aktywność twórczą, realizacja projektów, zajęcia sprawnościowe i sportowe, praca indywidualna
10:10 - 11.15
Zajęcia edukacyjno-dydaktyczne – cykliczne zajęcia wynikające z realizacji planu pracy grupy na dany dzień, język angielski, rytmika, zajęcia plastyczne
11.15 – 11:30
Czynności higieniczne przygotowujące do obiadu, obiad. Utrwalenie zasad kulturalnego spożywania posiłków.
Przygotowania do wyjścia na plac zabaw, zabawy na placu zabaw : zawody sportowe, nauka gier zespołowych, zabawy ruchowe usprawniające motorykę
13.45 – 14.20
Przygotowania do pierwszego podwieczorku, pierwszy podwieczorek, utrwalenie zasad kulturalnego spożywania posiłków
14.20 - 15.40
Zabawy ruchowe, muzyczne, integracyjne, konstrukcyjne, czytanie literatury dziecięcej, gry zabawy przy stolikach, praca indywidualna, zabawy na świeżym powietrzu
15.40 - 16.20
Przygotowania do II podwieczorku, II podwieczorek. Utrwalenie zasad kulturalnego spożywania posiłków
16.20 – 17.00
Gry i zabawy przy stolikach, lepienie, wycinanie, klejenie, rysowanie, malowanie, zabawy konstrukcyjne, oglądanie książek oraz czytanie literatury dziecięcej